Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Κέικ λεμόνι ... για τις αγάπες μου !!

Στο πνεύμα της σημερινής γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου ,
μετέτρεψα αυτή τη συνταγή κέικ λεμόνι , που ήθελα καιρό να δοκιμάσω ,
σε δωράκια για τις δύο αγάπες τις ζωής μου !!


Περιττό να σας πω ότι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές
δεν έχει μείνει ψίχουλο !!
Ενθουσιάστηκα μέχρι και εγώ , που δεν συμπαθώ το λεμόνι.
Πεντανόστιμο και αφράτο , λιώνει στο στόμα σε κάθε μπουκιά !!

Υλικά για μακρόστενη φόρμα ψωμιού
3/4 κούπας βούτυρο ή μαργαρίνη σε θερμοκρασία δωματίου (180 γρ.)
1 κούπα ζάχαρη (200 γρ.)
3 μεγάλα αβγά σε θερμοκρασία δωματίου
2 κούπες αλεύρι για κέικ (250 γρ.)
4 κ.σ. γιαούρτι 
χυμό από 1 λεμόνι
ξύσμα από 1 λεμόνι
1 πρέζα αλάτι

(προαιρετικά)
για το γλάσο λεμονιού :
2 κ.γ. χυμό λεμόνι
1/3 κούπας ζάχαρη άχνη (50 γρ.)

Σημείωση : για κανονική φόρμα κέικ απλά διπλασιάστε τα υλικά.

Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 180o C , στις αντιστάσεις.
Χτυπάμε το βούτυρο (εγώ χρησιμοποίησα μαργαρίνη) και τη ζάχαρη στο μίξερ ,
 στη μεσαία ταχύτητα , για 3 λεπτά , να γίνουν κρέμα.


Προσθέτουμε ένα - ένα τα αβγά , προσέχοντας να καθαρίζουμε καλά
 τα πλαϊνά του μπολ με μια σπάτουλα , πριν από κάθε προσθήκη.


Κοσκινίζουμε το αλεύρι ...


... και το προσθέτουμε στο μείγμα.


Αναμειγνύουμε σε χαμηλή ταχύτητα , μέχρι να απορροφηθεί όλο το αλεύρι.


Προσθέτουμε το ξύσμα , το χυμό , το γιαούρτι και το αλάτι
και ανακατεύουμε.


Γεμίζουμε τη φόρμα που θα χρησιμοποιήσουμε ,
αφού πρώτα τη βουτυρώσουμε και τη πασπαλίσουμε με αλεύρι.
Ψήνουμε για 30 - 45 λεπτά , ανάλογα το μέγεθος της φόρμας.
Τα κέικ καρδιάς ψήθηκαν σε 30 λεπτά.

Βγάζουμε από το φούρνο και αφήνουμε το κέικ να κρυώσει 
για 10 λεπτά μέσα στη φόρμα.
Αναποδογυρίζουμε σε σχάρα και αφήνουμε να κρυώσει εντελώς.

Για να φτιάξουμε το γλάσο λεμονιού ,
ανακατεύουμε σε μπολάκι το χυμό με τη ζάχαρη
και περιχύνουμε το κέικ.
Το γλάσο έχει ιδιαίτερα έντονη γεύση λεμονιού ,
γι' αυτό μπορεί να το παραλείψει κάποιος που δεν είναι λάτρης του λεμονιού.

Έτοιμο !!
Ας μοιραστούμε ένα κομμάτι !!


Καλή απόλαυση !!

5 σχόλια:

  1. Τώρα που δοκίμασα συνταγές σου, σε εμπιστεύομαι και θα το κάνω σίγουρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τέλειο το κέικ σου και σίγουρα πολύ νόστιμο ήδη το έγραψα στο τεφτέρι μου οπότε θα φτιαχτεί σύντομα.Να είσαι καλά καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μοσχοβολάει η γειτονιά Λιζάκι μου!
    Εγω που λατρεύω το λεμόνι θα το δοκιμάσω σίγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μόλις έφτιαξα το κέικ σου. Ο άντρας μου έχει φάει ήδη δύο κομμάτια και έχουμε μέλλον!!! Μου επιτρέπεις να σε βάλω ως σύνδεσμο στο facebook στο ανθομέλι. Το κέικ ήταν τέλειο και νομίζω ότι πρέπει να σε επισκεφτούν για να το κάνουν κι άλλοι!!! Ευχαριστούμε για το ωραίο συνοδευτικό του καφέ μας Σάββατο απογευματάκι! Φιλιά Callie by Anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Callie μου φυσικά και δεν έχω πρόβλημα για κάτι τέτοιο. Για την ακρίβεια είναι μεγάλη μου τιμή που θες να προωθήσεις τη συνταγή μου. Ευχαριστώ πολύ !!

      Διαγραφή